10 augustus 2008

Vakantietijd



Ik ben ook zoooooo twee punt nul. En ik ga je uitleggen waarom dan.
Mijn vakantie komt eraan. Canada heeer I kum. Vliegen op Boston, doorkarren naar Toronto, Quebec, Ottawa, Alconquin Park, Montreal, Niagara Falls, wijntjes proeven in de regio en terug naar Washington. Maar ik heb het echt niet ouderwets geboekt. De ingredienten: men hale vijf reisgidsjes bij de lokale boer om de hoek. Je plot de reizen over elkaar heen en pakt de highlights van de verschillende routes eruit en je maakt daarmee een eigen route aan.
Die eigen route die ik heb geboekt, die bestaat uit hotelletjes of Bed & Breakfasts via Hotels, Booking en Expedia. De hotels, de vlucht en mijn autohuur (met korting via de ANWB) heb ik doorgemaild naar support@tripit.com. Waarom?

Nou da's heel simpel: Ik heb een account aangemaakt op TripIt. Dé website waarmee je een itenary kunt maken. Een wat? Een persoonlijk reisgidsje. Alle boekingsbevestigingen slaat hij automatisch op in je dagindeling. Maar het leuke is, als mijn vlucht vertraagd is, dan krijg ik dat door op mijn persoonlijke digitale reisgids. Net als het weer, de routebeschrijving van A-B allemaal met Google Maps uitgelicht.

Maar dan zijn de randvoorwaarden voor je reis geregeld, maar wat dan. Wat ga je ter plekke doen. Welke activiteiten ontplooi je. Ik heb me geinspireerd via Tripadvisor en Virtualtourist.com, en in mindere mate met het hollandsche Zoover.nl. Van alle leuke highlights heb ik de adressen genoteerd per stad en deze ingeladen in mijn persoonlijke Google Maps. Deze plot ik in mijn Virtual Guide en voeg ik dus toe aan mijn reisgidsje.
So what?? denk je dan. Heel simpel, tripit.com kun je doorsturen naar je iPhone, naar medereizigers, naar de thuisblijvers, of simpelweg printen. Jep, old skool printen omdat je op lokatie er niets aan hebt dat je iPhone het niet doet of als je ter plekke geen internet hebt.

fijne vakansie

0 reacties: