15 januari 2008

Google Optimalisatie en dan?

Hoe kun je conversie laten toenemen? Ok, je bent een grote jongen. Je hebt je "biddings" op Google in orde, zoektermen aangepast, pagina's worden gevonden. Maar wat dan? Consumenten scannen je landingspagina en beslissen binnen enkele seconden of ze blijven of dat ze naar de volgende google zoekresultaat komen. Hier een paar tips om over na te denken:

1. Eerste indruk achterlaten. Je hebt nog geen relatie met de bezoeker, dus je moet je waar maken. Laat tekstueel en visueel zien wat je aan te bieden hebt. Zo exact mogelijk. Probeer dus niet "vanilla" te raken, want dan blijf je in de grijze massa hangen. Maak keuzes.

2. Zorg voor credibility. Laat zien dat er een vertrouwenswaardige partij achter zit. Laat de bezoeker weten dat ze in goede handen is.

3. Laat het logo duidelijk zien. Op basis van je logo hebben bezoekers een herkenningspunt. Het logo is je visitekaartje van je bedrijf (evt incl payoff). En simultaan aan stap 2, wordt de credibility hierop afgerekend.

4. Biedt de bezoeker de informatie die hij/zij nodig heeft. Dus als je iemand laat zoeken op "restaurant" , "stelletje" , "romantisch". Toon dan niet de restaurants waar kinderen meer dan welkom zijn. Dat betekent dus dat je je site breed moet ontsluiten.

Lekker leesvoer: "Seven Top Online Marketing Trends for 2008"
Wat zijn de trends voor 2008. Lees meer op Clickz.com

0 reacties: