Het gebruik van gepersonaliseerde websites geven de klanten een reden om te reageren.
Het is niet nieuw. Marketeers zijn al decennia bezig om de contacten met de klanten te personaliseren. De technologische mogelijkheden zorgen ervoor dat we steeds meer kunnen personaliseren. Niet alleen de aanhef van een email, maar nieuw is de "personalised URL", ook wel "pURL" genoemd. Denk hierbij aan www.ford.com/guidogihaux. Deze url wordt in Direct Mails of emailings genoemd en bevat pagina´s afgestemd op de wensen (of het profiel) van de bezoeker. De persoonlijke informatie komt idealiter uit de consumenten database waarin informatie staat die over de klant bekend is.
In het andere artikel wordt een interessante mening aangedaan over de twee soorten klanten: de transactionele kopers en de relationele kopers. Veel organisaties verwachten dat hun consumenten prijsgevoelig zijn. Met dit in gedachte worden de marketing programma´s opgesteld: wanneer de producten/diensten niet in de aanbieding zijn, wordt er volgens hen minder gekocht. Echter, de vraag is welke soort consumenten heb je liever. Ga een relatie aan met de consument en biedt hem de juiste propositie.
Het succes van virale campagnes (deel II)
Uit een nieuw Jupiter Research blijkt dat slechts 15% van de virale campagnes leidt tot een positieve mond tot mond reclame. Dit is wederom voor mij het bewijs, dat het succes afhangt met de integratie binnen de rest van de communicatie, het creatieve ei dat gelegd wordt.
13 november 2007
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
0 reacties:
Een reactie posten